Social balance på Gladsaxedagen
Masser af aktiviteter for børn og unge

Et børneatelier, gadefodbold og en filmworkshop. På Gladsaxedagen vil der være et aktivitetsområde, der giver en smagsprøve på nogle af de tiltag, der skal bidrage til en bedre social balance i Gladsaxe.
Gladsaxe Kommune har i sit daglige virke stor fokus på at bidrage til at styrke den sociale balance i Gladsaxe. På Gladsaxedagen lørdag 23. august kan man høre mere om projekt Social Balance og opleve nogle af de konkrete tiltag, som er sat i gang rundt omkring i kommunen.

Børneatelier og billeder
På græsarealet bag rådhuset vil der være et aktivitetsområde med overskriften Social Balance. Her vil der blandt andet bliver opsat et børneatelier, som det der er lavet for børnehusene i Værebro, hvor børnene til lyden af klassisk musik kan udfolde deres kreative evner ved de opstillede staffelier. Børnenes billeder vil herefter blive udstillet på området.
Der vil også blive vist billeder taget af børn og unge i kommunen. Billedserierne har overskrifter såsom Ungdomshøjde, Sommerferie, Værebro i gamle dage, Fremtidens Værebro og billeder fra Høje Gladsaxe.

Gadefodbold og filmworkshop
Der vil også være en filmworkshop, hvor børnene via ipads kan dokumenter Gladsaxedagen, og samtidig vil man kunne se nogle af de film som børnene har lavet på skolerne. Der vil desuden være en slags nyhedscenter, hvor centrale personer fra projekt Social Balance vil blive interviewet, ligesom man kan deltage i en QR-quiz om projektet. På pladsen vil der også være mulighed for at klappe dyr og et læsehjørne, hvor man i ro og mag kan læse avis.
For dem med lidt mere krudt bagi vil der være en panna-bane, hvor boldevnerne for alvor bliver sat på prøve. Panna er en ny form for gadefodboldspil, hvor der spilles 1 mod 1 på en lille 8-kantet bane med bander, der er cirka en halv meter høje, som sikrer at bolden bliver på banen.
Læs mere om gladsaxedagen på gladsaxe.dk/gladsaxedagen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top