Inddrag forældrene
Thomas Agerskov, formand for Gladsaxe Lærerforening, giver i Gladsaxe Bladet d. 24/3 udtryk for, at vi har brug for at få fokus på, hvordan lærerne og børnehaveklasselederne kan få bedre muligheder for at sikre elevernes læring.

Det er jeg enig i. Der er brug for at styrke elevernes læring, så elever fra Gladsaxe målbart ligger højt i de nationale tests og evalueringer.
I folkeskolens formålsparagraf står der: ”§1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder,…”. Lærerne, forældrene og eleverne udgør således en treenighed, som skal sikre læring; men forældrene og eleverne sidder ikke med ved forhandlingsbordet i de forestående forhandlinger.
For at sikre den nye virkelighed, som Thomas Agerskov efterlyser, vil jeg opfordre lærerne i Gladsaxe til aktivt at inddrage forældrene i forhandlingerne. Når lærerne forhandler, så forhandler de på sin vis vilkår for både lærerne, forældrene og eleverne.
Der er ingen tvivl om, at kommunens repræsentanter møder op med det rette mandat, men udgangspunktet for forhandlingerne bør være, hvad der samlet tjener lærernes, forældrenes og elevernes interesser bedst. Det tror jeg, at man kan sikre ved i højere grad at inddrage forældrene i disse væsentlige beslutninger om arbejdstilrettelæggelse mm.

Kristian Tørning,
folketingskandidat for
Dansk Folkeparti Gladsaxe

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top