Har Gladsaxe glemt god borgerservice?
Det må være rart at være et offentligt monopol. Så kan man give borgerne lige præcis den service, man vil, uden borgerne har mulighed for at gå andre steder hen.

Man kan kun ringe til kommunen 4 timer hver dag 10-14, selvom medarbejderne er på arbejde 9 -16. Et servicetiltag fra kommunen for at de ansatte kan arbejde mere effektivt uden forstyrrende opkald fra borgerne.
Men det stopper ikke her. Nu kan du ikke mere gå på rådhuset for at få ordnet ting som f.eks. pas eller kørekort uden at bestille tid. Har du ikke bestilt tid, kan du ikke betjenes i borgerbutikken.
Så nu er det frem med nem-id, gå på nettet og aftale en tid inden for 10 min på Rådhuset, hvis du har et ærinde på rådhuset.
Så dårlig service kan kun en virksomhed, der har monopol, give sine kunder. Har du behov for at besøge borgerbutikken, skal du kunne gøre det når det passer dig, og ikke noget som du skal bestille tid til uger i forvejen.
Gladsaxe Kommune er til for borgerne ikke omvendt. IT teknologi kan give os mange gode nye services fra kommunen, men det må ikke bruges som undskyldning for at give borgerne en dårligere service.
Gladsaxe burde gå den anden vej og give borgerne mere og bedre service.
Det bør være muligt at ringe til kommunen i mere end 4 timer om dagen, og så bør det igen være muligt at besøge borgerbutikken uden tidsbestilling.
Vi betaler i Danmark verdens højeste skatter, og bør derfor forvente verdens bedste service. Men desværre får vi det ikke. Monopol giver aldrig en god service.

Med venlig hilsen
Henrik Sørensen
Folketingskandidat (k)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top