Alle skal føle sig velkomne på Rådhuset
– også med tidsbestilling

I forrige uge bragte Gladsaxe Bladet mit formandsindlæg med kritik af den fysiske indretning af Rådhushallen. Jeg efterspurgte en indretning, som tog imod borgerne på en mere indbydende og tryg måde end hidtil.
Det har forvaltningen hurtigt taget til sig, og siden da er der sket få, men væsentlige ændringer i forhallens indretning. Mødet med borgeren sker nu mere respektfuldt og trygt – et emne vi som politikere har øverst på dagsordenen.
En mere omfattende ombygning af hele Borgerservice er på vej, men den bliver ikke færdig lige med det samme. Derfor er jeg glad for, at der indtil da er den nødvendige opmærksomhed på ”det gode møde” med borgeren, indtil ombygningen kan løbe af stablen.
Fordelen for borgeren med tidsbestilling er blandt andet, at man har sikkerhed for at få hjælp på et på forhånd aftalt tidspunkt, f.eks. hvis man har taget fri fra arbejde for at gå på rådhuset. Men lige så vigtigt er, at medarbejderne på forhånd kan afsætte den nødvendige tid til at modtage de borgere, som har brug for personlig hjælp, ikke mindst hvis borgeren ikke er så fortrolig med IT.
Forvaltningen foretager løbende forbedringer, der bygger på de indhentede erfaringer. Sundheds- og Handicapudvalget følger udviklingen meget tæt, og vi ser frem til at drøfte de indhentede erfaringer på et senere udvalgsmøde.

Susanne Palsig (SF)
Formand for Sundheds- og Handicapudvalget

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top