Digitalisering giver bedre service
C. Christiansen skrev i sidste uge, at han fandt digitaliseringen og tidsbestilling i Borgerservice ydmygende.

Vi har løbende siden 2011 indført tidsbestilling på udvalgte områder og siden november 2015 på samtlige henvendelser med det mål at yde en hurtigere og bedre borgerservice. Det betyder, at man nu kan bestille tid hjemmefra i stedet for at skulle stå i kø på Rådhuset. Ved ankomsten til Rådhuset kan man så enten scanne sit sundhedskort eller taste sit cpr-nummer ind på en stander. Og har man brug for hjælp, står en medarbejder klar. Ved at få standardprocedurerne overstået digitalt, kan man bruge tiden sammen med sagsbehandleren på det vigtigste, nemlig den opgave, som man kommer for at få løst. Med tidsbestilling kommer man til med det samme, og skal ikke sidde i kø. Har man problemer med at bestille tid hjemmefra, kan man også altid ringe til Borgerservice og få hjælp. Vi mener derfor, at tidsbestilling er god Borgerservice og helt som vi kender det fra lægen, tandlægen og andre, hvor indscanning af sundhedskort også bliver mere og mere almindeligt. Med de nye digitale muligheder kan vi levere en hurtig og effektiv borgerservice af høj kvalitet og med minimal ventetid. Men selvfølgelig skal vi alle lige vænne os til de nye tider. Og fra Borgerservices side gør vi rigtig meget for at forbedre servicen over for borgerne. Vi skal bl.a. i gang med en større bygning af Borgerservice og ekspeditionslokalet, samt en mindre ombygning af forhallen, så vores rammer for at yde god borgerservice bliver endnu bedre.


Mark Jensen
Borgerservicechef

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top