Lørdag 29. april 2017
Regionen står bag besparelser på 200S
-
Skrevet af Svar på læserbrev - 28. marts 2017, 08:40:21

I forrige uge havde Leif Mortensen et indlæg om forkortelsen af 200S fra Lyngby st. til Buddinge st.
Ligesom Leif var vi i byrådet meget ærgerlige over Region Hovedstadens beslutning om at spare – bl.a. 4 millioner kr. ved at forkorte 200S til Trafikpladsen.
Da vi for 1 år siden blev påbudt at overdrage en række busser, herunder 200S, fra kommunal til regional drift, er det kun endnu mere ærgerligt, at regionen nu sparer på de selvsamme busser.
Da regionen havde lagt et større sparekatalog frem sidste efterår fik det mange kommuner op af stolen. Dette gjorde det sværere for Gladsaxe at overbevise regionen at lige netop 200S fortsat burde køre til Lyngby st. Derfor valgte Socialdemokratiet og andre partier, ved sidste budget, at kommunen betalte så 200S trods alt kunne køre Buddinge st., i stedet for Trafikpladsen, som regionen i første omgang lagde op til.
Vi kan i Gladsaxe desværre ikke betale for, at en bus kører i en anden kommune, derfor blev det kun til Buddinge st. og ikke til Lyngby st. Det er den samme historie med 250S, der også er drevet af regionen. Vi er opmærksomme på at prioritere den lokale busdrift, og på længere sigt kan en ny omlægningen af de større buslinjer komme Gladsaxe til gode, når Metro Cityringen åbner i 2019, og senere når letbanen også åbner.

Jakob Skovgaard Koed (A) Næstformand i Trafik og
Teknikudvalget

Print This Post Print This Post

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

LÆS AVISEN ONLINE
HÅNDVÆRKERGUIDEN
DAGENS MEST LÆSTE NYHEDER