Nok er nok
Parkering-10-14-.jpg
Foto: Kaj Bonne
Formanden for trafik- og teknikudvalget træt af Arriva

Buschauffører fra Arriva parkerer dag ud og dag ind fuldkommen som de har lyst til ved Buddinge S-station. De kommer i små firmabiler, stiller dem ulovligt og fortsætter så i busserne.

På Gladsaxe Bladet har vi fået adskillige henvendelser fra folk, der føler deres retsbevidsthed krænket. For hvis de stillede deres egne biler der, så ville det vist næppe blive tolereret.

-Nok er nok. Vi må fra kommunal hold rette skriftlig henvendelse til Arriva og gøre dem opmærksom på, at færdselsreglerne faktisk også gælder for dem som for alle andre borgere her i landet, siger Ole Skrald Rasmussen, formand for trafik- og teknikudvalget.

-Som vognmand kommer jeg rundt i København, og jeg kan konstatere, at Arrivas chauffører fører sig frem på samme måde.

-Det skal ikke være kommunens problem, at chaufførerne møder på arbejde på S-stationer, siger Ole Skrald.

En læser kom forbi og viste, at en privatbilist nu også havde parkeret lige ved stoppestedet – for når nu Arriva må – så må han vel også.

Lige i øjeblikket er holdningen, at kommunen siger, at det er politiets opgave, mens politiet siger, at det må borgerne tale med kommunen om.

6 kommentarer om “Nok er nok”

  1. B. Rasmussen siger:

    Måske skulle man ikke være så nidkær i indsatsen for at hindre normal og rimelig trafik.
    Jeg vil foreslå man tegner et par hvide streger og opsætter et skilt med “Arriva Tjeneste Parkering”

  2. Claus B. Petersen siger:

    Tilslutter mig “Nok er nok”, men på nogle andre præmisser; efter et besøg på Søborg Hovedgade igår, hvor jeg ledte efter en forretning, hvor jeg havde tænkt mig at lægge 4-5000 kr. Rammer blokering af Dyssegårdsvej, blokering af flere sideveje, stopforbud, parkeringsforbud, og absolut ingen ledige P-pladser på Søborg Hovedgade… Er Gladsaxe ved at udkonkurrere Københavns Kommune i trafikfjendskhed? Vil I hellere undgå besøgende og kunder udefra, og være jer selv nok? Livet er for kort til at holde i kø for komme ind i København, og nu ser det ud til at jeg også hellere må holde mig fra Søborg/Gladsaxe.

    Mvh. Claus B. Petersen, Brønshøj.

  3. Peer Pihl Petersen siger:

    Det er besynderligt som kommunens udøvende polikere ikke kan indtage en fornuftig holdning til det erhvervsliv, der i udsøgt grad prøver at holde gang i butikslivet i Gladsaxe Kommune.

    Der er og har i de forgagne år ikke været parkeringskontrol i Gladsaxe Kommune og for os der handler i Bagsværd er dette ved at være et stort problem.

    Samtlige p-arealer ved butikkerne er stopfyldte hele dagen, oftest med pendlere samt øvrigt personale tilhørende det liberale erhverv oppe i etagerne.

    Kontakter man politiet siger de, at det er kommunens problem og kontakter man så kommunen, er det politiets problem.

    Det er da satans til hykleri fra det offentliges side.

    Den ene dag vil man forskønne det lokale islæt til erhvervslivets og byens fremme og selvsamme hånd vil ikke deltage i at fjerne problemer der hindrer folk i at handle?

    Kom nu ind i kampen og prøv at stoppe jeres selvrotering om byrådets lille børnehave……

  4. Jeanett siger:

    Jeg kan da godt forstå befolkningen. Nu er jeg selv buschauffør og jeg oplever meget tit at taxaer og alm bilister bare køre ind i vores stoppesteder for evt at snakke i mobil eller afsætte eller samle venner etc op. Det er bare ikke i orden. Og så skulle man måske lave lidt flere p pladser sådan generelt. Man skal fandme altid køre rundt i et kvarter eller 20 minutter og håbe på der snart er en der skal køre.
    Det er ikk holdbart.

  5. Jens Palmqvist siger:

    Hallo, hvor svært kan det være? Gladsaxe Kommune har lugtet muligheden af at kunne score kassen på p-bøder, men det står enhver kommune frit for at kunne tillade at tjenestekøretøjer må parkere på disse steder. Gladsaxe Kommune er også bekendt med at de parkerer der i og med at afløsningsstederne er indeholdt i kontrakten med Movia, som Gladsaxe Kommune er part i!

  6. Tommy Nørup siger:

    Problemet er også at den chauffør som sætter bilen, ikke er den samme chauffør som skal køre den der fra igen. Bilen bliver derfor nød til at stå et sted, hvor den er til at finde. Skal den stå i en sidegade til en sidegade, skal chaufføren desuden have løn for den tid det tager at gå frem og tilbage og evt lede efter den. Hvem betaler for det?

    Hvis i synes det er en god idé med busser, så erkend at der følger en chauffør med og lav nogle afmærkede parkeringspladser, til Arrivas biler.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top