Glad bilsælger
Folkevogn-01-27-14.jpg
En glad salgsrådgiver hos Volkswagen Gladsaxe. Daniel Glad håndterede mystery-shopperen på allerbedste vis. Foto: Kaj Bonne.
Volkswagen Gladsaxe scorede topkarakterer

Det kom som lidt af en overraskelse, da den 25-årige salgsrådgiver Daniel Glad fik nyheden om, at han havde scoret 100 pct. ved en mystery shopping på hans arbejdsplads hos Volkswagen Gladsaxe. Mest fordi det aldrig er set før, at en salgsrådgiver i nogen af Danmarks 52 Volkswagen-butikker scorer så høje karakterer. Mystery shopping er en metode, der danner grundlag for evaluering af butikken og sælgerne. En ukendt kunde, der er udsendt af importøren, dukker uanmeldt op og modtager betjening. Herefter evaluerer mystery shopperen butikken og sælgeren ud fra en række standardparametre.

Pudsig interessere for motor
”Der gik 3-4 måneder fra kunden havde været her, og til jeg fik nyheden. Jeg anede ikke, at jeg havde betjent en mystery shopper,” fortæller Daniel Glad, der kun har været ansat i Volkswagen Gladsaxe siden sidste sommer.
Når han kigger tilbage på mødet med den pågældende kunde, kan måske godt genkalde sig, at hun var mere end blot almindeligt interesseret i biler.
”Hun sagde for eksempel ja til at se motoren, og det er atypisk. Kunder som er ingeniører eller mekanikere siger måske ja, men den gennemsnitlige kunde er faktisk ligeglad med motoren,” smiler Daniel Glad.
Alt i alt havde den dygtige salgsrådgiver mystery-shopper-kunden på tomandshånd i fem kvarter og her nåede Daniel altså at imponere hende i en grad, så han samlet set lå i top på alt.

Den rette hylde
”Jeg brugte selvfølgelig min viden og de metoder og retningslinjer, jeg har lært i de 2,5 år, jeg har været i branchen. Det er mit job, at kunden føler sig godt tilpas og at samtalen tager udgangspunkt i de konkrete behov, kunden har,” forklarer Daniel Glad, der har brugt en del af sit arbejdsliv på at indhente salgs- og servicetalent i andre brancher. Men han føler, at han er landet på den rette hylde hos Volkswagen.
”Det er en af de ypperste investeringer folk laver. En bil koster mange penge, så det er vigtigt at få god rådgivning og ende med den rigtige,” fortæller Daniel Glad, der blev fejret på behørig vis, da beskeden dumpede ind af døren.
”Det er en sejr for os alle sammen. Det er godt for vores image, og det viser, at vi har fokus på de rigtige ting her i butikken. Vi har mange kunder igennem, og så er det altid sværere, at give en god service hver gang, men det formår vi faktisk,” fortæller Daniel Glad, der tager topkarakteren som en stor anerkendelse af hans arbejde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top