- Gladsaxebladet - https://www.gladsaxebladet.dk -

Dårlig DSB-service

Forleden skulle jeg med min datter, som ligger i barnevogn, med S-toget fra Bagsværd Station.

Forleden skulle jeg med min datter, som ligger i barnevogn, med S-toget fra Bagsværd Station. Lidt af et projekt, viste det sig. På stationen fortalte et skilt, at elevatoren er under reparation fra 11. august til 17. september. Og at man altså i den – lange – periode ikke kan komme op til perronerne, hvis man er handicappet, i kørestol, gangbesværet eller på anden måde ude af stand til at forcere trappen.
Jeg ringede til det nummer, der blev henvist til på skiltet.
Jeg klagede over den lange periode, elevatoren var ude af drift. Det var ganske almindeligt, svarede kvinden i røret, som forklarede, at det tager tid, når man skal hente reservedele i Sverige. Det fandt jeg noget uforståeligt og sagde, at det da måtte være et spørgsmål om prioritering.
”Nå”, sagde den DSB-ansatte. ”Hvis du er villig til at betale 100 kr. mere for billetten, så kunne det være, at det kunne gå lidt hurtigere med den slags projekter”.
Sådan fungerer DSBs service åbenbart?

Line Schnettler