Annonce
MENY med madarbejdere
MENU-01-18-15.jpg
Søren Rommelhoff fra Bagsværdbutikken og Per Mikkelsen fra Søborgbutikken er klar til at kræse for kunderne fra dag 1. Foto: Kaj Bonne.
Kunderne skal have ordentlig besked når de kommer ind i de nye butikker

Medarbejderne er væk i de nye MENY-butikker, der afløser de gamle SuperBest-butikker.
Ikke fordi at kunderne skal regne med, at der nu er høflig selvbetjent hele vejen igennem.
-Næh, nu har vi madarbejdere, siger butikschef Søren Rommelhoff fra butikken i Bagsværd og købmand Per Mikkelsen fra butikken på Søborg Hovedgade.
Fødevarerne er i centrum hos MENY, så derfor synes man, at det er helt relevant at kalde personalet for mad-
arbejdere.
-Introduktionen af MENY har været forberedt gennem længere tid, og samtlige 5.500 medarbejdere har været på kursus, så der er totalt ajourførte på netop deres område, siger Per Mikkelsen.
Faktisk har medarbejderne tilsammen været på kursus i 31.428 timer. Det svarer til 3,6 års uddannelse, hvis det var en enkelt medarbejder det drejede sig om.
-Filosofien er, at når man kommer ind i en af vore
butikker, så skal man være sikker på, at man kan få svar på sine spørgsmål uanset om det drejer sig om kød eller vin eller en anden varegruppe. Måske er der ikke lige her og nu en fagarbejder i området, men så kommer der en i en fart.
Ambitionerne er høje hos MENY. I en tid man mange supermarkeder, skal man være godt fremme i skoene og gøre netop sin butik ekstra attraktiv. Der skal spilles på, at man kan servicere kunderne og har en masse varer på hylderne. Faktisk har man
altid små 1.000 dagligvarer
-Vi har stor respekt for mange af vore konkurrenter. Vi vil bare gøre det endnu bedre, siger Per Mikkelsen.
-Vi har respekt for mad, og vi er gået ind i et samarbejde med Karolines Køkken om opskrifter til nem hverdagsmad på 20 minutter, siger
Søren Rommelhoff.
MENY-kæden har 117 butikker i Danmark – heraf 10 særlige MENY Gourmetbutikker. Der er godt 5.500 madarbejdere.

1 kommentar om “MENY med madarbejdere”

  1. Karin Pedersen siger:

    Meny

    Just hjemkommet fra Meny Søborg.
    Dette har intet med mad at gøre, men service .

    Ved kassen bad jeg om hjælp til at få kr 100,00 ” over ”
    i forhold til det købte.
    Svar: nej, det kan jeg ikke.
    Jeg kiggede lidt
    Videre svar: det kan jeg ikke i øjeblikket.
    Videre…..bla bla
    Nå, jeg betalte og tog mine varer fra båndet.
    Den næste kunde blev betjent, og betalte åbenbart
    med kontanter, hvilket gjorde at jeg til min overraskelse
    Så at der lå 5-10.000 kr i sedler i kassen, åbenlyst!
    Kunne ikke nære mig, men sagde at det mere var uvilje
    end evne til at udbetale mig et beløb over.

    Nu skal jeg ikke blande mig i Meny’ s købmandskab.
    Men i Netto står der ved nogle kassers indgang der er alene
    Kortbetaling og ingen kontanter.
    Så ved man det.
    Står ikke som en idiot ved at blive afvist.
    Jeg synes medarbejderen udviste kadaverdiciplin, såfremt det er Meny politik.

    Ikke for at pudse min glorie, men i går kontaktede jeg distributøren for
    uddeling af reklamer.
    I vor container havde jeg set 2 bundter reklamer for denne uges tilbud.
    Som tidligere handlende, synes jeg det er kedeligt at annoncekroner går
    lige i skraldespanden, derfor.
    Samtidig tænkte jeg, at såfremt det skete igen, kunne jeg jo gå til
    købmanden, da en reklamation måtte have større vægt, såfremt kunde klagede.

    Ja, nu er det jo spørgsmålet om vi skal service hinanden eller lade stå til.

    Jeg medgiver at bankerne har voldtaget detailbranchen, ved at lade dem
    overtage kontantudbetalinger og selv spare personale.
    I sin tid var jeg meget optaget af dette problem, men blev modgået med at
    de kontanter man udbetale ikke kunne blive røvet.
    Og der var færre kontanter at optælle.
    Ja, det er måske mange år siden. Nye tider nye skikke.
    Købmanden må jo selv vælge hvilken købmand han vil være.
    Mvh
    Karin Pedersen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top