- Gladsaxebladet - https://www.gladsaxebladet.dk -

Mekanikken svigtede

Martin og Nanna Gøtsche dystede i de to største klasser i Barcelona

Søskendeparret Martin og Nanna Gøtsche høstede masser af erfaring, da de deltog i det årlige 24 timers endurancerace på den spanske racerbane; Circuit de Catalunya. Men deres biler kunne ikke klare strabadserne.
Martin deltog sammen med Team DriveX (Sp.) med deres AUDI R8 GT3 Ultra sammen med medkørerne; Rafael Sarandeses (Sp.), William Paul (Eng.), Daniel Dias Varela (Sp.) og René Ogrocki (DK.), mens Nanna deltog sammen med Team Artthea Sport (T.) med medkørerne; Klaus Werner, Jens Feucht og Jochen Hudelmaier, der alle er tyskere..
Efter kvalifikationsløbene, skulle Martin starte som nr. 6 og Nanna som nr. 24 ud af i alt 74 deltagene teams og over 280 racerkørere.
Martins team fik desværre allerede i starten, problemer med elektronikken i Audi-raceren som gik i nødprogram. Det gjorde at teamet røg ned på en 74. plads, men de kæmpede sig op til 4 pladsen i deres klasse og som nr. 12 i det samlede. Lidt senere fik de igen problemer med elektronikken som gjorde at de igen røg ned, denne gang på en 38. plads – men endnu engang kæmpede de sig frem igennem feltet til en 4 plads i A6 klassen samt 6’er i den samlede stilling. Godt én time før løbet var slut, gik raceren igen i nødprogram, men teamet endte alligevel på en flot 5. plads i kongeklassen A6.
Nannas team var meget rutinerede med deres Porsche-racer som gjorde, at de efter 10 timers flot kørsel lå på en 5. plads i Porsche 997 klassen og som nr. 21 ud af de 74 racere. Men efter 11 timer brød gearkassen sammen, og teamet måtte skifte den ud på rekordtid. Herefter var det ud på banen igen og kæmpe sig op igennem feltet. Med kun 5 timer tilbage af løbet, og en imponerende præstation af alle 4 kørere, brød gearkassen sammen igen, og teamet var desværre nødsaget til at trække sig ud af løbet, men Nanna fik masser af erfaring med at køre en Porsche 997 GT3 racer med alle dens hestekræfter.
Både Martin og Nanna havde en kæmpe oplevelse med at deltage med de to professionelle teams, DriveX og Artthea Sport og deres topmotiverede mekanikere og hjælpere. Nu skal resten af året bruges til at forhandle aftaler på plads med både sponsorer og teams for 2016.