Nye skoledistrikter igen
Igen forsøges omlægning dele af Haspegårdskvartet til Skovbrynet Skole?

Gladsaxeborgerne og deres børn bruges blot som Legoklodser i et regneark med det ene formål at få økonomien til at gå op, da man fra kommunens side har oparbejdet uacceptable flaskehalse, ved at nedlægge skoler og blandt andet brugt disse, til at øge bebyggelsen (eks. Bagsværd Bypark, Bagsværdlund samt Bagsværd Hovedgade). Man bruger 4 milliarder på en letbane som skal skabe job, bygge og boligboom i Gladsaxe, men viser ikke villighed til at investere i udvidelser af skolerne.
Logistikforhold til skolen i bil giver +30 minutters mere rejsetid for de fleste og via cykelsti er forholdene mildest talt horrible. Længste afstand vil overskride 4 km. Derudover skal børnene over en myldretidstung trafikeret bro. Alternativet går igennem et industrikvarter om morgenen med tung trafik og mange biler grundet det nye Novobyggeri. Dette til trods slipper man ikke for at skulle forcere motorvejsbroen og myldretidstrafikken. Er dette ”Sikker Skolevej”? Alternativet er bus 165 fra Krogshøjvej. Men skal vi sætte vores yngste poder på en HT bus!? Igen – nul investeringer i sikker skolevej, cykelstier, trafiksikkerhed, skolepatrulje på motorvejsbroen. Ikke engang en skolebus stiller man til rådighed!
Man bestræber sig på at opretholde søskendegaranti – men lover intet.
Hvordan mon denne omlægning vil præge de berørte familiers dagligdag og trivsel? Det her er altså en ommer!


Kevin Fassbender

1 kommentar om “Nye skoledistrikter igen”

  1. Ebbe Jøns siger:

    Jeg har ikke nogen kommentar til indlægget, kun et spørgsmål: Hvad skal området omkring Bagsværd Hovedgade 165 bruges til?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top