Svar til Ole Skrald om busbetjeningen
Vi er glade for, at Ole Skrald på vegne af Gladsaxe Kommune svarer os (beboerne i Pileparkerne) og andre vedr. den forringede busbetjening.

Torben Nielsen, Pilegårdsvej 47, Afd. formand Pileparken 1

Vi er glade for, at Ole Skrald på vegne af Gladsaxe Kommune svarer os (beboerne i Pileparkerne) og andre vedr. den forringede busbetjening. Ole har ret i det, han skriver om en større plan for busdriften, og vi er glade for, at der findes en mulighed for flexture inden for kommunens grænser. Problemet er, at man ikke kan køre til omkringliggende kommuner som Herlev og København. Men Ole Skrald har ikke ret i, at det må være den bedst mulige busbetjening, man er nået frem, især ikke for de mange beboere i vores ”ydre” del af Mørkhøj, og slet ikke for de mange seniorer, dårligt gående o.a., som bor i vores område, især Novembervej, Pilegårdsvej og Rybjerg Allé.

Hvis man f.eks. har et ærinde på Herlev eller Gentofte Hospital, skal man skifte flere gange, har længere ventetider og bruger meget længere tid på transporten end før.

Vi kan heller ikke komme til Lyngby Station m.v., uden at vi skal skifte to gange, fordi linje 166 ikke kører til Gladsaxe Trafikplads længere. Vi kommer kun til Vandtårnsvej, skal så skifte til bus 200S, og så skifte igen ved Trafikpladsen til en af Ringvejens busser.

Det må være muligt at rette op på disse skævheder uden at ødelægge den nye planlægning, og det håber vi, at Gladsaxe Kommune vil hjælpe med til, så vi får den bedst mulige busbetjening.

1 kommentar om “Svar til Ole Skrald om busbetjeningen”

  1. Jeanette siger:

    Vi er desværre mange der er ramt negativt af de nye busruter.
    Fantastisk med en cityring for dem der bor i city.
    Men hvad f…. har det med os at gøre i Gladsaxe.
    Det er blevet mere besværligt at komme rundt med bus i sin egen kommune, og nabo kommunerne.
    Efter 161 ikke kører mere, skal vi nu med 2 busser for at komme til Herlev station, eller Herlev hospital.
    Der er 4 minutter til at skifte på trafikpladsen, det er bare 3 gange rødt lys, så når man ikke at komme med den bus.
    Gladsaxe er efterhånden en trafikprop, vi holder i kø alle vegne, selv som fodgænger og cyklende er det svært fremkommeligt.
    Og I stedet for at bruge 6-7 år på at bygge en letbane, kunne man have lavet en bus bane hele vejen langs ringvejen i begge retninger fra lyngby til Ishøj, og så sørger for busser hvert 10 minut.
    Det havde efter min mening givet meget mere mening, været billiger og hurtigere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top