annonce
Mediekrise
De danske medier har det generelt svært under coronakrisen. Ikke mindst på grund af tabte annonceindtægter

Coronakrisen har ramt mediebranchen som en økonomisk hammer med hundredvis af tabte annoncemillioner, adskillige fyringsrunder, mistede arbejdsopgaver hos freelancerne og rekordstor tilgang af ledige hos a-kasse, skriver fagbladet Journalisten.

North Media, Mediehusene Midtjylland, Berlingske Media, Altinget og Mediehuset Benjamin Media har alle fyret medarbejdere. Og coronakrisen har også ramt ugeaviserne, hvor eksempelvis Sjællandske Medier har fyret medarbejdere i salg og administration. Og tv- og produktionsselskaberne mister opgaver, fordi tv-udsendelser er svære at lave hjemmefra, tilføjer Journalisten.

Hundredvis af journalister har meldt sig ledige hos a-kassen for Journalistik, Kommunikation og Sprog, siden coronakrisens begyndelse. Især freelancere og selvstændige er hårdt ramt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top