- Gladsaxebladet - https://www.gladsaxebladet.dk -

Umulig opgave

Hvis man som forælder eller lærer har haft bøvl med de digitale platforme, som skolearbejdet for tiden kører over, har man undervisningsministerens sympati.

– Jeg har jo skullet sidde og forhandle med Folketingets partier hjemmefra, og halvdelen af tiden har jeg kun kunnet gøre det på en iPhone. Og det er jo det samme lærerne oplever. Nogle gange virker det, nogle gange gør det ikke, fortæller Pernille Rosenkrantz-Theil til folkeskolen.dk.

Samtidig opfordrer hun til forståelse for, at lærernes opgave også er meget udfordrende.

– Vi beder lærerne om at løse en opgave, der ikke bare er umulig. Der er en hel del, der på samme tid er umuligt. Mange lærere har børn derhjemme, de også skal tage sig af, og de er ikke decideret uddannet i fjernundervisning, tilføjer undervisningsministeren.

Hun opfordrer derfor forældre, der er utilfredse med nødundervisningen til at trække vejret dybt ned i maven.