Antallet af støjplagede boliger bliver færre med letbanen
Debat_web.png
I et debatindlæg i Gladsaxe Bladet den 15. marts 2021 skriver lokalpolitiker Henrik Sørensen, at endnu flere borgere vil blive ramt af ”høj støj”, når letbanen bliver sat i drift i 2025. Det er imidlertid ikke rigtigt. Bor man langs en befærdet vej, mærker man nok, at trafikstøjen stiger med den øgede biltrafik, og Hovedstadens […]

I et debatindlæg i Gladsaxe Bladet den 15. marts 2021 skriver lokalpolitiker Henrik Sørensen, at endnu flere borgere vil blive ramt af ”høj støj”, når letbanen bliver sat i drift i 2025. Det er imidlertid ikke rigtigt. Bor man langs en befærdet vej, mærker man nok, at trafikstøjen stiger med den øgede biltrafik, og Hovedstadens Letbane anlægges primært langs stærkt trafikerede veje. Men, som det er beskrevet i letbanens miljøvurderingsrapport, så vil antallet af støjbelastede og stærkt støjbelastede boliger alt andet lige falde med en letbane i forhold til, hvis der ikke var en letbane.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top