Borgmesterens kostbare valgløfte
Debat_web-e1635242968723.png
Gladsaxe skal snart til stemmeboksene for at vælge et nyt byråd.  Og det er tid for politikerne til at komme med forslag, om hvad de vil gøre for borgerne i Gladsaxe. Vores borgmester Trine Græse er ingen undtagelse med sit forslag om gratis offentlig transport i 6 måneder – et valgløfte i milliardklassen. Hvad forslaget […]

Gladsaxe skal snart til stemmeboksene for at vælge et nyt byråd.  Og det er tid for politikerne til at komme med forslag, om hvad de vil gøre for borgerne i Gladsaxe.

Vores borgmester Trine Græse er ingen undtagelse med sit forslag om gratis offentlig transport i 6 måneder – et valgløfte i milliardklassen.

Hvad forslaget koster, og hvordan det skal finansieres fortæller Borgmester Trine Græse ikke noget om.

Måske fordi forslaget ikke har en chance for at blive gennemført. Det er dyrt og vil formentlig ikke kunne få flere til at tage offentlig transport.

Og hvorfor skal skatteborgerne betale for, at f.eks. Novo kan sende deres medarbejder gratis med DSB.

Fremfor at komme med løfter, som aldrig bliver gennemført kunne Socialdemokrater i stedet arbejde for, at busbetjeningen for Mørkhøj og Høje Gladsaxe blev bedre. Der er brug for flere busafgange og ruter til og fra København.

Det Konservative Folkeparti er parat til at finde de nødvendige penge på det kommunale budget, så der kan komme flere busser.

Borgmester Trine Græse og Socialdemokraterne burde fremfor at komme med valgløfter, som ikke vil blive gennemført, komme med valgløfter som kan gennemføres, og hvor vi tager fat om roden.

Fra konservativ side håber vi, at Socialdemokraterne i de kommende 4 år bl.a. vil være med til at skaffe bedre busbetjening i Gladsaxe, så den kollektive trafik i vores kommune hænger bedre sammen.

1 kommentar om “Borgmesterens kostbare valgløfte”

  1. Margit Schulian siger:

    Ja, Høje Gladsaxe mangler i den grad offentlig bustrafik. Linie 250S blev omlagt for at please Novo, så der kunne spares ca. 2-3 min ved ikke at køre omkring Høje Gladsaxe længere. Gu’ ved hvor mange højt gagerede forskere, der tager offentlig trafik til Novo?
    Jeg er en model 1947, og er udfordret på mange områder rent helbredsmæssigt. Jeg er pt. meget faldtruet og har svært ved at bruge mine hænder, og må nu igen ty til min rollator, det har været parkeret siden 2016. Det er et meget stort tilbageskridt for mig, og påvirker selvfølgelig min livskvalitet. På trods af utallige bekymrings henvendelser fra min rare sosumedarbejder Peter, kommer der ingen response fra kommune. Jeg har endda købt et etui til min mobil, som jeg kan have om halsen, hvis uheldet er ude – desværre blæser telefonnummeret i vinden!!!!!
    mangler et telefonnummer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Top